Lord Hall: My top staff are blame-dodgers and it"s time to shake up the management, says new BBC boss

BBC's top female executive says former Director General Mark Thompson WAS made aware of Jimmy Savile sex abuse claims Helen Boaden says she told former DG about suspicions in 2011Contradicts claim that he didn't find out about abuse claims until after he left By Sam Webb PUBLISHED: 01:38 GMT, 24 February 2013 | UPDATED: 17:49 GMT, 24 February 2013 The BBC's top female executive has claimed that she told former Director-General Mark Thompson about the sexual abuse accusations surrounding disgraced TV star Jimmy Savile nine months before he left. Former director of news Helen Boaden's testimony contradicts his claim that he knew nothing of the nature of the Newsnight allegation until after he left the role to become chief executive of the New York Times. The Sunday Times reports that Boaden informed Mr Thompson about the scandal in December 2011, citing a source familiar with the situation.

Chaos and incompetence at BBC over Savile scandal – yet STILL nobody gets the sack

Chaos and incompetence at BBC over Savile scandal – yet STILL nobody gets the sackBosses ignored warnings about DJ's 'dark side'Newsnight editor forced to take blame to protect the director generalHead of news censured – but she will be back at her desk today | UPDATED: 08:52 GMT, 20 December 2012 BBC chiefs were alerted to Jimmy Savile’s ‘dark side’ months before it became public, it emerged yesterday. They learned ‘the real truth’ about the twisted entertainer more than two years ago – while he was still alive. Yet nothing was done, and shortly after his death, fulsome tribute programmes were aired and a Newsnight expose of his paedophile past was scrapped

Jimmy Savile: BBC took three weeks to correct mistakes on Newsnight blog

Ex-Sky News boss to investigate why it took three weeks to correct mistakes on blog that tried to justify cancellation of Newsnight Savile probe Claims emerge that Peter Rippon was told his blog post was misleading the day after he wrote itBut BBC bosses took three weeks to publish a correctionAllegations to be investigated by Nick Pollard as part of broad investigation | UPDATED: 10:42 GMT, 10 December 2012 The BBC faces further criticism over the Jimmy Savile scandal after it has emerged that managers knew a blog post justifying the cancellation of a Newsnight investigation into the disgraced presenter was misleading almost three weeks before a correction was issued. Peter Rippon, the editor of Newsnight, was told that his post contained crucial errors the day after he wrote it in an attempt to explain his decision to pull the segment, which would have aired around the same time as gushing tributes to the veteran TV host. Although he passed on the information to his superiors, the blog was not corrected for another 19 days, it has been revealed.

Mary Woods : "Youd have to be Usain Bolt to cross safely": Coroner"s fury over 87-year-old killed on busy road

'You’d have to be Usain Bolt to cross safely': Coroner's fury over 87-year-old killed on busy roadMary Woods would have taken an estimated 4.4 seconds just to get halfway across the A56 close to her home in Timperley, Greater ManchesterAn inquest heard the pensioner had little chance of making it across the road safely and was knocked down by a van She suffered multiple injuries and died two weeks later in hospital | UPDATED: 23:54 GMT, 28 November 2012 Tragic: Mary Woods, 87, died after being hit by a van on a busy dual carriageway. A coroner said she would have needed the speed of Usain Bolt to get across the road safely A woman of 87 who died after being hit by a van on a busy dual carriageway would have needed the speed of Usain Bolt to get across the road safely, a coroner said yesterday